پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226749
جديدترين رادار ايراني رونمايي شد+تصاوير
تاریخ انتشار : 1395/08/01 19:31:52
نمایش : 1101
سامانه‌هاي راداري جديد ايراني با نام‌هاي معراج ۴ و مطلع‌الفجر ۳ رونمايي شدند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، چهار طرح راداري و ناوبري از خانواده سامانه‌هاي ناوبري هوايي در شيراز افتتاح شد. اين طرح ها شامل  دو سامانه راداري معراج 4 و مطلع الفجر 3 و  2سامانه dme و سامانه سطح سنج راداري در خانواده سامانه هاي ناوبري هوايي است.

سردار حسين دهقان وزير دفاع در مراسم رونمايي از اين سامانه‌ها افزود: سامانه راداري معراج چهار، داراي قابليت کنترل، هشدار اوليه، مراقبت هوايي برد بلند، زمين پايه و ردگيري سه بعدي است.

وي افزود: اين سامانه مجهز به تکنيک‌هاي روز ضد جنگ الکترونيک است و قابليت آشکار سازي و ردگيري 200 هدف را دارد و مجهز به اتاق کنترل فرماندهي است.

وزير دفاع همچنين اظهار داشت: رادار مطلع فجر سه، سامانه ديگري است که امروز افتتاح شد و اين رادار قابليت مراقبت هوايي براي کشف و شناسايي اهداف دو بعدي و برد 500 کيلومتر را دارد.

رادار مطلع الفجر 3

سردار دهقان افزود: سامانه dme يک سامانه کمک ناوبري راديويي است که در فرودگاه هاي غيرنظامي استفاده مي‌شود  که براي تماس  ايستگاه زميني با کابين خلبان ساخته شده است.

وي افزود: سامانه سطح سنج راداري نيز سامانه اي است که با استفاده از فناوري هاي موج ميليمتري، ميزان سطح مايعات را در مخازن مورد استفاده در پالايشگاه و صنايع پتروشيمي محاسبه مي کند و دقت اندازي گيري اين سامانه بين يک تا پنج ميليمتر است.

وزير دفاع اظهار داشت: اين محصول پيش از اين از خارج از کشور وارد مي‌شد که اکنون با تلاش متخصصان داخلي ، کاملا بومي سازي شده است. اين سامانه از نظر کيفيت، دقت و قيمت با جديدترين محصولات جهاني رقابت مي‌کند.

منبع:تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html